A mai háztartások nélkülözhetetlen “tagja” a laptop, notebook, vagy az asztali számítógép. Családonként minimum egy, de inkább két ilyen eszközt használunk. Napi tevékenységünk szorosan kötött a laptopokhoz, notebookokhoz de akár a mobiltelefonokhoz is. Munkánk és privát életünk részesei is ezek az IT eszközök, amikre ma már nem csak használati tárgyként tekintünk. Éppen ezért okozhat óriási problémát számunkra az esetleges meghibásodás.

Ilyenkor megáll az élet és nekiállunk szervizt keresni javítás céljából. Szervizek százaira találunk az interneten, de persze soha nem tudjuk melyik megbízható, melyik nyújt valóban kiemelkedő szolgáltatás. Természetesen több cél motivál minket. Szeretnénk a lehető legrövidebb időre távol lenni a notebookunktól, illetve szeretnénk, hogy a javítás kielégítő, időtálló és ár-érték arányban megfelelő legyen.

Alább összegyűjtöttük azokat a tulajdonságokat, amik valóban meghatározzák azt, hogy a fellelt szerviz a lehető legjobb akivel kapcsolatba léphettünk.

1., Megfelelő, egyértelmű tájékoztatás: 
A szerviz weboldala áttekinthető, tartalmaz minden szükséges és egyértelmű információt (leginkább az árakat).
Tartalmazza legfőképpen:
                              – Elérhetőség
                              – Folyamatot, szükséges információkat
                              – Árakat
                              – Vállalt határidőket

2., Korrekt árképzés:
Bár nem mindig garancia a jó munkavégzésre, de érdemes összehasonlítani az árakat több szervizzel.
Javasoljuk az extremitásokat kerülni. Nem mindig jó a túlzottan magas, vagy túlzottan alacsony ár sem.
Az extrém esetektől eltekintve a bevizsgálás díjmentessége egy valóban minőségi kiszolgálás része lehet. Sajnos sok szerviz esetében előfordult már, hogy a kivizsgálási díj felszámítása után nem tudták javítani a laptopot. Mindenesetre nem ez a gyakori példa szerencsére.

3. Minőségi ügyfélszolgálat
Könnyen elérhető (mind telefonos, mint e-mail-es), gyorsan reagáló, korrekt egyértelmű tájékoztatást nyújtó szakképzett ügyfélszolgálat, amit elvárhatunk egy minőségi szerviz szolgáltatás kapcsán.

4. Gyors átfutási idő, kiszolgálási idő
Ahogy írtuk fentebb, a reakció idő az ügyféllel való kapcsolattartásra is vonatkozik. Mindemellett a laptop, vagy notebook javításának átfutási ideje is egy szűk keresztmetszet lehet. Az ügyfelek ingerküszöbét az 1-2 napos szervizelés idő nem lépi át, tehát ez elvárható egy általánosnak mondató hiba kapcsán.

5. Megfelelő felszereltség, megfelelő szaktudás és alkatrészkészlet
A szaktudás az információ nyújtásának minőségében is megmutatkozik, az alkatrész ellátás pedig szorosan összefügg az átfutási idővel.
Senki sem vár szívesen több hétig egy alkatrészre a mai rohanó világban.
Fontos! Nagyon körültekintően járjon el a laptopja szervizeltetése során. Amennyiben a szaktudás hiányát észleli, úgy semmiképpen se bízza laptopját az adott szervizre. Egy szakavatlan kéz nagyobb kárt tehet az eszközben.

6. Extra szolgáltatások listája
Ebben az esetben gondolhatunk a szerviz által biztosított extra időtávra vonatkozó garanciára, esetleg biztosításra, vagy aszisztanciára.

Összefoglalva annyit mondhatunk, hogy az utóbbi időben jelentősen fejlődött a laptop szervizek piaca. A “sufni” műhelyeket, illetve a szaktudás nélküli, vásárlókat megtévesztő cégeket a “piac evolúciója” szépen lassan eltávolította.
Mindemellett fontos az, hogy a fenti tulajdonságok nem földtől elrugaszkodottak. Sok szerviznek ez “alap”. Amennyiben bármilyen eltérést találunk a fentiektől, úgy bátran álljunk tovább. Biztosan fogunk találni egy olyan cégek aki ezeket gond nélkül biztosítja

Teszteket a PROHADVER oldalán találsz itt

Megbízható Laptop szervizek itt

×